13. Naar de markt van Rantepao - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu 13. Naar de markt van Rantepao - Reisverslag uit Rantepao, Indonesië van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

13. Naar de markt van Rantepao

Door: Kees

27 Juli 2014 | Indonesië, Rantepao

Zondagmorgen weekmarkt Rantepao. Stel je een groot terrein voor met allereerst een hoek voor de buffalo's (kerbau). Honderden stuks die wachten op een nieuwe eigenaar. Kostbare zaak - de mooie en vooral de albino exemplaren lopen in de tienduizenden euro's. Statussymbool om mee te nemen naar een begrafenis! Om daar dan te offeren..
De buffels laten het allemaal gelaten over zich heenkomen.

Dat is wel anders bij de varkens! Die krijsen wat af als ze uitgeladen worden, op bamboe vastgebonden of gewoon in een zak gestopt.

Vervoer vandaag met pete-pete (lokaal busje dat wonderwel nog rijdt) en per motor becak. Vanmiddag boek gelezen in de zon en net gegeten bij onze favoriete chinees. Er komen geen andere buitenlanders dus we zijn weer een bezienswaardigheid. Straks per nachtbus naar Makassar. We hebben de duurste tickets maar geboekt (10 euro), ben benieuwd!