20. Scootertocht naar een vulkaan - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu 20. Scootertocht naar een vulkaan - Reisverslag uit Tomohon, Indonesië van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

20. Scootertocht naar een vulkaan

Door: Kees

03 Augustus 2014 | Indonesië, Tomohon

Vanmorgen eerst een zeer uitgebreid ontbijt gehad op het terras van onze hut. Daarna onderweg met de scooters.

Na nog geen 500 meter willen Sophie en Tom toch echt achter het stuur... De rest van de dag zijn Angela en Kees achterop rondgereden door het Minahasa land.

Eerst Gunung Mahawu op, een vulkaan. Bovenaan gekomen is het nog een stevige klim naar de top en een prachtige trek rondom de krater - vooral niet uitglijden!

Vervolgens verder naar Tondano lake, via een prachtige route door de bergen en vervolgens langs een enorm meer. Lunchen op een drijvend restaurant, specialiteit ikan mas, oftewel goudvis. In grote aantallen en in grote formaten in zwemnetten te bewonderen.

Wederom via bergwegen en met een kleine regenbui tussendoor bereiken we onze standplaats weer.

• 03 Augustus 2014 - 20:46

JAN:

Lieve allemaal,

Wij genieten hier op afstand mee met jullie reis. De afwisseling is -zo te lezen- perfect !
    Iedereen komt goed aan zijn of haar trekken en wij lezen met plezier dat Sophie en Tom zo af en toe de 'macht' overnemen. Die duik naar 36 meter hoeft van ons niet meer, zoek het dan maar in de stevige beklimming van de vulkaan !
    Ons motto voor jullie is : Ga zo door !!

Hier gaat alles goed. We hebben regelmatig contact met Jan en proberen hem zoveel mogelijk zelf te laten doen. Morgen (4/8) wordt de andere kant getrokken en gaat het gebit, dat klaar is, er meteen op. Zo te horen is dat wel afzien voor Jan, maar hij is blij dat hij een nieuwe 'look' krijgt !
    De hulptroepen melden zich ook met enige regelmaat, dus alles lijkt ook daarmee onder controle .
    We gaan de komende week wel weer een keertje poolshoogte nemen.
    Genieten jullie nog maar lekker en liefs van Babs en mij,

Jan