Dagtocht nr 1 - Phu Chee Fa + Doi Pa Thang - Reisverslag uit Thoeng, Thailand van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu Dagtocht nr 1 - Phu Chee Fa + Doi Pa Thang - Reisverslag uit Thoeng, Thailand van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

Dagtocht nr 1 - Phu Chee Fa + Doi Pa Thang

Door: Angela

10 Juli 2013 | Thailand, Thoeng

Gisteren (dinsdag 9 juli) de hele dag op pad geweest met Nuna en Tony (de eigenaars van Upcountry Bungalows)
'S ochtends om 08:30 uur opgehaald door de chauffeur met een prima 10 persoons auto.
We rijden eerst naar Phu Chee Fa, een berg. Na flinke klim in de mist bovenaan gekomen. Helaas is het nog steeds bewolkt dus geen uitzicht.... Onze volgende berg is Doi Pa Thang. De weg er naartoe door de bergen is prachtig. Onderweg stoppen we voor de lunch. Het klaart even op, het uitzicht is prachtig. We krijgen verse varkenspoot in bouillon met rijst en groenten. Het ziet er niet smakelijk uit maar het smaakt lekker. Tom vindt vooral de rijst met bouillon lekker. We rijden door. Helaas blijft het regenen en is het ook op de volgende berg bewolkt. Bovenop hebben we wel uitzicht naar Thailand maar niet naar Laos. Weer beneden aangekomen eten we heerlijke roti met chocolade. Daarna na de markt gegaan om inkopen te doen voor de Thai bbq. De markt blijft toch altijd weer een byzonder gezicht. Ze verkopen er van alles.. Kleding, potten & pannen, tupperware, groenten, kruiden, fruit, vlees, verse levende vis en 'echte' Ray Ban zonnebrillen voor 2,60 euro :). We kopen wat groenten, vlees en shrimps. Sophie en ik zouden vandaag een massage krijgen van de zus van Nuna maar helaas heeft ze geen tijd. Dat wordt morgen. Rond 17:00 uur zijn we terug. Lekker douchen, schone kleren aan en om 18:30 uur bbq met een verse Mochito(s) De meeste groentes en fruit die Nuna gebruikt om te koken komen uit eigen tuin. Ook het eitje 's ochtends is vers van de eigen kippen. Heerlijk allemaal. Na het eten heeft Nuna nog een speciaal drankje wat je aan moet steken. Geen idee wat het is, maar er zit veel alcohol in. Tegen 21.00 uur gaan we moe maar voldaan ons bedje in. Morgen nog vroeger op dan vandaag.

• 10 Juli 2013 - 12:54

Angelique:

Wauw klinkt allemaal prachtig en heerlijk!! Zo'n massage lijkt me wel een aangename afsluiting na al dat klimmen en wandelen. Ook nog bijzondere beesten gespot? Liefs xx