Siem Reap en de beroemde Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu Siem Reap en de beroemde Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

Siem Reap en de beroemde Angkor Wat

Door: Angela

29 Juli 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

De afgelopen dagen in The Pool and Palm Villa geslapen in Siem Reap. We hebben ons eigen huis hier... 2 slaapkamers, 2 badkamers en een heuse woonkamer. En uiteraard een zwembad in de mega grote tuin.
We hebben de komende 3 dagen onze eigen tuk-tuk driver. Een tuk-tuk is hier een brommer waar een soort koetsje achter hangt. je kan er met 4 toeristen in zitten. De Cambodianen kunnen er met meer personen in :)Omdat we een vroege vlucht hadden zijn we meteen de eerste dag al op pad gegaan. We zijn naar de jungle tempel gegaan. Hier is ook de film Tomb Raider met Angelina Jolie opgenomen. Heel indrukwekkend om te zien hoe de natuur de overhand neemt. De wortels van de bomen groeien hier uit de stenen, om de stenen. Het complex wordt zeg naar omarmd door de bomen. En groot.., niet normaal. We hebben nog een paar complexen bezocht. De namen kan ik helaas niet onthouden. Al deze complexen zijn vroeger steden geweest. Alleen de ruines zijn er nog van over. 'S avonds Cambodiaans bbq gedaan, een soort fondue/steengrillen. De stad Siem Reap is echt heeeeel toeristisch. Heel veel restaurantjes, winkeltjes etc. En ook heel veel toeristen. Neon verlichting.... Het is ook super druk. Je kan zien dat uit de hele wereld toeristen hier naartoe komen om de beroemde Angor Wat tempels te bezoeken.
De tweede dag zijn we naar De Angkor Wat gegaan en naar Angkor Thom. Allebei ook weer zo indrukwekkend. Mega groot, niet te beschrijven. 'S avonds gegeten in The Old House. Via Tripadvisor dit restaurantje gevonden. Heerlijk gegeten. Super aardig personeel, gezellig zitten. 3 gangen menu voor 6 dollar.
Oh ja, je betaalt hier alles met dollars. De munteenheid is de Riel, maar daar betaalt eigenlijk niemand mee. Als je geld pint komen er ook dollars uit. Heel vreemd.
Het hotel heeft fietsen dus we zijn op de fiets naar de stad gefietst. Ongeveer 10 minuutjes fietsen. Altijd leuk om als toerist door een Aziatische stad te fietsen - haha. Hello Mister, Hello.
De derde dag zijn we met de Tuk Tuk naar een floating village gegaan. Het was een behoorlijk stuk rijden, 3 kwartier over een normale weg en een half uur over een hobbel de bobbel weg. Niet echt comfortabel zitten in een tuk-tuk. De floating village ligt aan een heel groot meer. En met groot bedoel ik ook echt groooooot. De overkant kun je niet zien. De huizen hier staan op palen. Als het regenseizoen op zijn hoogtepunt is dan staan de huizen echt in het water en zie je de palen niet meer. Nu konden wij nog in het dorp lopen, tussen de huizen was en soort weg. Volgende maand kun je daar een bootje tussen varen. Erg byzonder, maar ook erg arm... Wij zijn nu met de bootje langs de ene kant gevaren waar altijd water is. In Venetie is het leuk, maar hier voel je je echt een pottenkijker. Maar ondanks de armoede zijn de mensen wel heel aardig. Geen idee of zij zichzelf ook arm vinden..
'S avonds hebben we in een restaurantje gegeten wat de eigenaar ons had aangeraden. Het was te ver om te fietsen dus zijn we met een tuk tuk gegaan. Zelfs voor hem was het moeilijk om te vinden. Maar na het 4 keer te hebben gevraagd uiteindelijk gevonden. Het was een super leuk restaurantje waar we weer heerlijk hebben gegeten. Rustig gelegen t.o. het kerkhof, waar we met de terugreis ook overheen zijn gereden. Whaaa.
De vierde dag minder leuk wakker geworden. Een berichtje op FaceBook van Jade dat we thuis mega wateroverlast hebben gehad... Brandweer is zelfs moeten komen. Echt klote! En vanuit hier kunnen we ook niks doen dan alleen maar afwachten. Vandaag hadden we een rustdag ingepland. Dagje zwembad. 'Sochtends gaat dat lukken maar rond 1400 uur begint het te regenen en het stopt ook niet meer. We eten 's avonds in het hotel vanwege het slechte weer. De eigenaar komt nog even een praatje maken. Hij zegt dat het maar goed is dat we niet de stad zijn ingegaan want het is er onrustig vanwege de verkiezingen die die dag zijn geweest. Cambodja is corrupt dus ook de verkiezingen zijn niet helemaal zuiver. De oppositie party heeft weer verloren - wat een verrassing.
Vandaag is onze laatste dag. Kees en Sophie fietsen nog even naar het stadje, Tom blijft chillen in bed en ik pak de rugzakken in. Daarna tijd om onze weblog bij te werken in de tuin, het is nu nog mooi weer maar het begint al een beetje te betrekken. Om 14:00 uur worden we opgehaald door de taxi, die ons naar het vliegveld brengt. Inmiddels is het hier weer flink gaan regenen. Het is nu een heftige bui....
Onze volgende bestemming in Sihanoukville, strand. We hebben er nog niets geboekt. Wel vanochtend een paar hutjes gebeld, allemaal al vol... Ai, dat hadden we niet verwacht in het laagseizoen. Ben benieuwd wat we gaan vinden voor accommodatie.
Same same, but different :)

• 29 Juli 2013 - 09:31

Angelique:

Lieve globetrotters, klinkt allemaal weer geweldig. Op de wateroverlast na natuurlijk! Ben erg benieuwd naar de foto's. Wij zijn inmiddels ook in ons paradijsje gearriveerd, en ja je raad het al, geweldige accomodatie!! Echt top, hmm. We schijnen het maar niet te willen leren. Op tijd boeken zodat je iets fatsoenlijks hebt. Maar ja één groot voordeel, het weer is top!! Dus we leven buiten. Vannacht bij Bert en Jolanda geslapen die een villa in de bergen hebben gehuurd. Hun buitenkeuken is ongeveer net zo groot als onze hut waar we met zessen in moeten slapen!! Hahaha. Maar het aller belangrijkste, het is gezellig en mooi weer dat maakt veel goed. Liefs xx

• 29 Juli 2013 - 23:16

Dirk:

Wilikookheen... wanneer immigreren jullie weer terug naar NL ?

p.s. Rick scuba diver !

• 30 Juli 2013 - 14:19

Joke Van Beek:

ach ach,ja het leven van n globetrotter gaat niet altijd over rozen..........
    maar gelukkig hebben jullie toch weer n goede locatie gevonden. lang
    leve de creditkaart.....
    de volgede locatie ziet er goed uit heb ik gezien.
    ik heb jade al n smsje gestuurd i. v.m de stekkers.
    veel liefs van ons,kijk goed uit,en pas goed op onze dimantjes.
    tot horens xxxxxxxxxx

• 01 Augustus 2013 - 12:15

ANKIE :

Wat goed dat jullie lekker even 5 dagen rust hebben genomen in de Rhiver Resort.
    Lekker laten masseren, goed voor de spieren.
    Cruise gemaakt met twee Belgische gezinnen ook leuk voor Sophie en Tom.
    Wat het weer betreft, is wel wisselvallig, jammer.
    Op naar Cambodja,
    Wij wensen jullie een goede vlucht.
    Dikke kus van ons. Bert en oma Ankie

• 01 Augustus 2013 - 12:39

ANKIE:

Lieve A,K,S,T.
    Het is wel een geweldige reis die jullie maken
    De beroemde tempel Angor bezocht en nog veel andere tempels.
    Op naar Sihanoukville.
    Hopelijk kunnen jullie toch nog een slaapplaats vinden!
    Hoelang blijven jullie nog weg!
    Geniet ervan, en tot horens.
    Lieve groetjes van Bert en Ankie,( oma )