Morgen naar Laos. - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu Morgen naar Laos. - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

Morgen naar Laos.

Door: Angela

11 Juli 2013 | Thailand, Chiang Khong

Gisteravond heeft Nuna weer een overheerlijke Thaise maaltijd klaargemaakt. Lekkere afsluiting van een paar mooie dagen in het Noorden van Thailamd.
Vanochtend vertrokken naar Chiang Khong, een autoritje van ruim een uur. Chaing Khong ligt aan de Mekong rivier in Thailand. Aan de andere kant van de rivier is Laos.
Na de lunch zijn we naar een massage salon gegaan. Kees ging voor de echte Thaise massage, wij voor de 'gewone' olie massage. Kees mocht als eerste een kamertje in maar wist niet wat hij daar moest doen. Wij konden hem door de deur heen zien zitten met zijn kleren aan. Lag er blijkbaar een broek en een shirt klaar die hij aan moest doen. Haha, en Kees maar wachten. Gelukkig kwam er iemand om het uit te leggen. Wij moesten naar een ander kamertje. De massage was prima, een beetje pijnlijk af en toe. Kees is helemaal uit elkaar getrokken. De masseuse moest elke keer lachen als Kees weer 'au' riep.
Vanavond Mexicaans gegeten. De uitleg bij de kaart was. "Everything on the menu I don't have but I have everything" ??!! Only I make for you what you order, so I don't have but I have. Geweldige uitleg dat alles a al minute gemaakt wordt, dus dat het even kan duren. Ik nam de overheerlijk vers gemaakt tomatensoep. "Your soup was great" - "Off course my soup is great, everything is here". Heel overtuigd dus van zijn eigen kookkunsten. Maar het was ook allemaal lekker :)
Bij het hotel is geen restaurant. Dus we kopen 'home made bread' bij de Mexicaan. Heerlijk, ik heb al een stuk geproefd bij de soep.
Ik heb pindakaas van thuis meegenomen.. Dus morgen boterhammen met pindakaas voor het ontbijt. Thee en koffie kunnen we wel krijgen in het hotel (gratis) Het is trouwens een prima hotel. Nog geen jaar oud. Grote kamers met airco en een balkon. Uitzicht op de Mekong River. Chiang Khong is een plaats waar iedereen alleen komt om de oversteek naar Laos te maken. Er valt dus weinig te beleven, het is maar 1 straat lang.
Morgenvroeg worden we om 08:00 uur opgehaald door iemand van de 'cruise' boot. Die helpt ons ook bij de douane. We moeten namelijk morgen een visa halen om Laos in te kunnen. Formulieren heb ik net al ingevuld en pasfoto's heb ik van thuis meegenomen. Dus als het goed is moet het goed gaan.
We gaan met de Slowboat naar Luang Prabang varen. Dit duurt 2 dagen. We slapen niet op de boot maar in een dorpje onderweg.
Dus de komende 2 dagen geen internet. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Ik hoop dat het weer meevalt (regenseizoen..).
Over 2 dagen praat ik jullie bij :)
Houd je Thai allemaal. Xxx

• 11 Juli 2013 - 16:48

Angelique:

Geweldig dat restaurant echt lachen. Suc6 met de bootreis, lijkt me ook een hele ervaring. Ben benieuwd naar de verhalen. Hier is het iets minder qua temperatuur de laatste 2 dagen maar nog steeds lekker. Max heeft zijn ticket naar Madrid geboekt. Half augustus vertrekt hij voor 5 maanden. Sander en Susan zijn voornamelijk aan het chillen. Ook doen Sander en Max mee met wat tennistoernooien in de regio. Dus op tijd eten en 's avonds supporteren. Ernst en ik zijn erg veel aan het golfen, nu moeten we het ervan nemen, lang licht en aangenaam weer. Morgen heeft Ernst ook vakantie en we vertrekken pas over twee weken dus dat komt wel goed met onze golfvaardigheid, haha. Max komt in ons huis en past op ZsaZsa. De komende twee weken lekker rondom ons huis klussen en uitrusten, hopelijk blijft het weer goed. Verder geen spannende nieuwtjes vanuit het Ettense. Veel plezier in Laos en tot snel. xx voor allemaal.

• 12 Juli 2013 - 12:24

Joke Vbeek:

heel veel plezier opde boot reis, hopenlijk heb je mooi weer.
    wij hebben gisteravond bij de peer gegeten met leny enhans, was heel gezellig.
    en morgen naar ons anneke i.v.m de spanjereis.
    zondag spreken we elkaar weer, ik kijk er weer naar uit.
    lieve groetjes, en ben voorzichtig xxxx mama oma joke.