3 dagen In Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu 3 dagen In Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

3 dagen In Luang Prabang

Door: Angela

16 Juli 2013 | Laos, Luang Prabang

Zo, onze dagen in Luang Prabang zijn voorbij.
Het is een super leuke stad. De eerste dag hebben we met de (gratis) fietsen van het hotel door Luang Prabang gefietst. Ons hotel ligt net buiten het oude centrum, 5 minuutjes fietsen, aan de andere kant van de rivier. Een speciale fiets/brommer brug gaat er over de rivier. Ze rijden in Laos aan de recherkant en niet alleen de toeristen fietsen. Dus het is 'veilig' - haha.
Je struikelt hier over de vele Wats (tempels). Verder is het een stad met heel veel winkeltjes, terrasjes, super leuke cafeetjes, wijn barretjes, restaurantjes en een night market. Na het fietsen hebben we 's middags nog even aan het zwembad gelegen.
'S Avonds weer op de fiets naar een restaurant.
De tweede dag hebben we heel rustig aan gedaan. De hele dag bij het zwembad onder de parasol gelegen en 's avonds weer op de fiets naar een restaurant.
Vandaag ( derde dag) met de scooter naar de watervallen gereden. Een hele mooie tocht van 1 uur door kleine dorpjes en mooie landschappen. De watervallen waren heel mooi. Lekker gezwommen. Op de terugweg een klein beetje regen gehad. Nog wat gedronken in een hippe lounge tent in de straat van het hotel.
'S Avonds met de regenponcho aan naar een restaurant gereden. Ze hebben geen binnen, dus je moest buiten eten. Gelukkig stond er een tent en was er nog 1 tafel vrij voor 4 personen. Lekker gegeten.
In het hotel nog gekaart en nu naar bed. Morgen vliegen we naar Pakse, zuid Laos. Daar slapen we 1 nachtje.
Overmorgen gaan we de Tree Top Explorer doen. 2 nachtjes slapen in een boomhut 10 meter boven de grond, en alleen te bereiken met een zipline - spannend!!! Overdag door de jungle wandelen en ziplinen. Ziplinen is aan een kabel hangen (in een tuigje) en van de ene boom naar de andere boom 'vliegen'.
Geen wifi in de jungle. Hoe het ziplinen en slapen in de jungle is geweest lezen jullie over 4 dagen.
Sawadee!

• 16 Juli 2013 - 19:37

ANKIE:

Hallo A k S t,
    Wat ondernemen

• 16 Juli 2013 - 20:10

ANKIE :

Wat ondernemen jullie toch veel.
    Maar dan zie je ook veel !
    Natuurlijk wel vermoeiend,
    Van vliegtuig naar boot, in de bus naar de bergen,
    dan weer klimmen,
    Op een cruise, dan weer op een bootje met heel veel regen en een natte kont !
    Van regen naar de zon, dan even uitrusten.
    Slapen in een boomhut, wandelen in de jungle en zepelinen.
    Jullie doen het allemaal, geweldig hoor!
    Leuk dit allemaal te lezen!
    Bedankt , en tot het volgende bericht.
    Groeten Bert en Ankie, xxxx.

• 16 Juli 2013 - 20:21

Nicole:

Klinkt allemaal geweldig! Succes in de jungle. Kus Nic

• 16 Juli 2013 - 20:55

Sandra:

Ik zie het allemaal al voor me, kleine dorpjes, mooie natuur en watervallen. Ik ben helemaal benieuwd hoe het Ziplinen door de jungle van Laos is. Het lijkt mij helemaal te gek. Wij vertrekken donderdag naar Bangkok. Als jullie uit de jungle komen zal ik in Bangkok je verslag lezen. Heel veel plezier en tot gauw. xxx Sandra

• 16 Juli 2013 - 23:55

Angelique:

Wauw klinkt allemaal weer goed!! Ben inderdaad hoe het "Going Ape" zal zijn. Als je geen hoogtevrees hebt zal het zeker een super ervaring zijn. In ieder geval heel veel fun en doe voorzichtig!! Liefs, xx

• 16 Juli 2013 - 23:57

Angelique:

Ben inderdaad benieuwd hoe het Going Ape zal zijn!! Bedoelde ik.

• 17 Juli 2013 - 10:08

Joke Van Beek.:

slinger ze maar doe vooral voorzichtig,vooral die twee gatapen.
    tot horens zaterdag mama xxxx.