Laatste dag in Laos. Morgen naar Cambodja. - Reisverslag uit Champasak, Laos van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu Laatste dag in Laos. Morgen naar Cambodja. - Reisverslag uit Champasak, Laos van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Laos. Morgen naar Cambodja.

Door: Angela

24 Juli 2013 | Laos, Champasak

De afgelopen dagen genoten van het heerlijke resort - The River Resort. De planning was om er 2 nachten te blijven en dan door te reizen naar Don Det, een eilandje in de Mekong Rivier. Maar we vonden het hier zo heerlijk dat we onze plannen hebben veranderd. We zijn niet naar Don Det gegaan maar hier gebleven.
We hebben niet veel meer gedaan dan uitgeslapen, gegeten en aan het zwembad gelegen.
Omdat we nu 5 nachten blijven kunnen we gebruik maken van de Seasonal Promotion. Een gratis massage voor allevier en een sunset cruise van 1,5 uur over de Mekong. Eergisteren hebben we de Sunset cruise gedaan, samen met 2 Belgische gezinnen. De boot was 2 boten aan elkaar vastgemaakt met daarop een terrasje met een rieten dakje. Tafels en stoelen op het terrasje. echt geweldig gemaakt. We pasten er precies op met 11 personen. We zijn naar een eilandje gevaren. Daar zijn alle tafels en stoelen er weer afgehaald en op het eilandje gezet. Een Lao biertje erbij en wat hapjes - super. Jammer dat het bewolkt was, dus geen sunset gezien :(
Gisteren zijn we een klein beetje actief geweest. We zijn met de fiets naar het 'stadje' Champasak gefietst. Haha, stadje. Het is 1 straat met wat huizen, guesthouses en restaurantjes. De lunch hebben we daar gegeten en toen weer terug gefietst. 'S middags hebben we alle vier de massage gekregen. Daarna nog aanhet zwembad gelegen. Het weer is zeer wisselvallig. 'S nachts en 's morgens regen. Tegen 1200 uur begint het dan wat beter te worden en uiteindelijk schijnt de zon een beetje. Maar het is totaal niet koud! Airco aan in de slaapkamer.
Vandaag is onze laatste dag hier. Het regent nu nog een beetje (10:45 uur). Ik hoop dat straks het zonnetje nog komt. Kees en de kinderen liggen al onder de parasol bij het zwembad...
Eigenlijk zouden we morgen nog een nachtje in Pakse slapen en dan overmorgen doorvliegen naar Cambodja. Maar ook dat hebben we gewijzigd. We vliegen nu morgen al door naar Cambodja! Ticket kosteloos gewijzigd. Dat is allemaal geen probleem in Azie :)
Good bye Laos!

• 24 Juli 2013 - 12:59

Keesenjokevanbeek@telfort.nl:

hallo schatten.
    nou dit klinkt allemaal super gerelexst, echt vacantie.
    dan wens ik jullie weer n goede vlucht.
    en wacht op je smsje in verband met het nieuwe cambodja nr.
    voor straks wel terusten en tot morgen .
    veel liefs en knuffels mama bonmama oma.xxxxxxxx

• 24 Juli 2013 - 17:23

Joke V. Beek:

ook de hartelijke groeten van papa en goede vlucht xxxx.

• 25 Juli 2013 - 20:48

Hilde Vangilbergen:

Tja, wat doet een mens in champassak zonder gezellige Belgen, hè
    :-))