Sihanoukville - een paar dagen strand - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu Sihanoukville - een paar dagen strand - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dekuijltjes - WaarBenJij.nu

Sihanoukville - een paar dagen strand

Door: Angela

03 Augustus 2013 | Cambodja, Phnom-Penh

Daar ben ik weer.
Voordat ik het vergeet: Leuk dat we reacties krijgen op onze reisverslagen!!
Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden in Sihanoukville - the reef resort. Klinkt goed, maar we hebben er maar 1 nachtje geslapen. Het was midden in de stad. Strand wel op loopafstand maar het strand zag er niet echt uitnodigend uit... Wat een zooi overal. Ze ruimen hier niets op. Echt zo zonde.
De volgende dag zijn Kees en ik vroeg op pad gegaan met de Tuk Tuk. In The Lonely Planet staat dat je tegenwoordig op Otres Beach moet zitten. Dus wij daar naartoe met de tuktuk. We hadden al wat hutjes gebeld daar vanuit Siem Reap.... die allemaal vol waren. Toch maar proberen. Otres beach ziet er niet uit zoals we hadden gehoopt. ( wit strand met palmbomen en lekker chillen) ook hier is het een zooitje. Niets opgeruimd en de meeste hutjes zien er niet uitnodigend uit. Een paar vonden we oke, maar die waren (uiteraard) al vol. Echt balen allemaal. We gaan nog kijken in een hutje, die wel bezet is maar waar we van de engelse gast even mochten kijken. Zij zegt tegen ons dat ze zich niet echt veilig voelt.... We hakken de knoop door en besluiten niet op Otres Beach te gaan slapen. We laten de tuktuk meneer naar het enige 5 sterren resort rijden :) Een paar kamers bekeken, het zwembad en het strand bekeken. Tja, het kost wat maar dan heb je ook wat. Handig zo'n credit card!!! We slapen hier 4 nachten. We gaan iedere avond met een tuktuk naar het stadje om te eten. Heeeeeerlijk eten! Iedere avond ergens anders. Met het weer hebben we wel wat pech. Veel regen. We hebben wel iedere dag even bij het zwembad kunnen liggen of op het strand. Gisteren was een perfecte dag! De hele dag op het strand en hele hoge golven. Tom en Sophie hebben echt uren in de zee gelegen tussen de golven.
Vanochtend om 09:30 vertrokken. Om 14:00 uur in Phnom Penh aangekomen in ons hotel - The Kabiki. Het ziet er allemaal prima uit. We slapen hier 3 nachtjes.Nu plannen aan het maken wat we de komende dagen gaan doen. Fietsen, Killing Fields, Royal Palace, National Museum, Night market, Central market, Russian Market, eten, zwemmen. En dat in 2 dagen, poeh...
Dinsdag vliegen we naar Bangkok waar we 2 nachtjes slapen. Donderdag vliegen we naar huis. Het aftellen is begonnen...:(
See you soon!

• 03 Augustus 2013 - 13:00

Joke V. Beek:

nou lieve schatten,geniet ze nog n paar dagen.
    wij gaan af tellen, ik heb die mh. broeders gebeld, en hij zou kijken wat hij kon doen i.v.m. de vacantiebezetting.maar dan beld hij mij, hopenlijk lukt het voor jullie weer thuis zijn.
    het is hier iets minder warm, want de afgelopen dagen was geen temp.voor n blanke.
    lieve groetjes, en tot horens maandag, de laatste dagen cambodia...........xxxx

• 04 Augustus 2013 - 14:02

ANKIE :

Lieve allemaal.
    Goed dat jullie niet op het Otres Beach zijn gaan slapen, veiligheid staat voor alles.
    Heerlijk een 5 sterren resort.
    Sophie en Tom lekker uren in de golfen, heerlijk overal lekker eten en fijn genieten.
    Op naar Phnom Penh, ook daar gaan jullie weer veel ondernemen in 2 dagen.
    Dinsdag naar Bangkok, hopelijk rusten jullie dan 2 dagen uit van een wel verdiende vakantie.
    Wij wensen jullie een goede vlucht naar huis.
    Lieve groeten Bert en Ankie (oma).